donderdag 24 september 2009

Web 2.0

Sinds ik ben gestart met mijn Minor, komt de term Web 2.0 steeds vaker voorbij. Daarom ben ik me eens gaan verdiepen in Web 2.0. Wat is er allemaal en hoe kan je het inzetten in het onderwijs? Ik was een interessante brocure aan het lezen van Kennisnet en bij de literatuurlijst werd je doorverwezen naar de Blogsite van Margreet van den Berg. Zij is via Wikispaces doorverwezen naar een overzicht van tools: Cooltoolsforschools.

Op deze website vind je een overzicht van tools, die ieder zijn gerangschikt in rubrieken. Bij iedere tool staat een korte beschrijving wat het is. Tevens vind je er links naar websites met lesmateriaal en materialen en hulpmiddelen om lessen te maken.


Over de lay-out van de website is het een en ander op aan te merken, maar toch is het overzichtelijk. Er is bovendien erg veel te vinden.

Omdat het een Wiki is, kun je zelf tools toevoegen! Een mooie manier van samen iets ontwerpen, waar iedereen in het onderwijs wat aan heeft!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten