woensdag 16 september 2009

Storybird











Zoals jullie al eerder konden lezen, ga ik mij de komende tijd ook bezig houden met het maken van digitale prentenboeken. Nadat ik mijn RSS feeds had gelezen, zat er ook een bericht bij over het maken van digitale prentenboeken en kwam ik storybird tegen.
Wat is storybird? Deze site geeft je de mogelijkheid om zelf een prentenboek te ontwerpen met een eigen geschreven verhaal. Je kunt kiezen uit illustraties in vele stijlen en van diverse artiesten.

Stap 1:
Voordat je aan de slag kan, zul je eerst een account aan moeten maken. Dit doe je bij Sign in. Deze procedure is makkelijk te volgen.

Stap 2:
Links bovenin, klik je op Create.
Kies een illustratiestijl die jou aanspreekt. Je kunt overigens ook voor een bepaald thema kiezen.














Stap 3:
Je komt in de Storymaker. Links en rechts staan verschillende afbeeldingen die je door te slepen kan toevoegen. Al snel is te zien hoe je tekst kan toevoegen en je bladzijde kan bewerken.









Stap 4:
Tot slot geef je jouw 'storybird' een titel en klik je op de knop 'publish'.
Je hebt ook de mogelijkheid om jouw prentenboek te publiceren zodat je het kan delen met anderen.
Binnenkort wordt het ook mogelijk om je storybird te printen. In de sectie ‘read’ zijn al vele storybirds online te lezen.
Omdat Storybird zo eenvoudig werkt is het heel gemakkelijk om ook jonge kinderen hun eigen prentenboekjes te laten maken. Als ze klaar zijn kunnen de storybirds full screen bekeken/gepresenteerd worden op het digibord. En omdat de storybirds online staan kunnen ze via een link op de schoolsite ook door de ouders bekeken worden.
Ik zou zeggen: twijfel niet langer, probeer het uit en aan de slag dus! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten