dinsdag 6 oktober 2009

Yurls

Via mijn begeleidster Lizette de Man komen studenten in aanraking met Yurls.
Ik merk dat ik tijdens mijn onderzoek veel en verschillende websites tegenkom. Natuurlijk zet je deze websites bij je favorieten. Maar ook dit kan onoverzichtelijk worden.

Vanmorgen kreeg ik een korte demonstratie van een student die de workshop Web 2.0 had gevolgd. Door deze student kreeg ik het idee om een eigen Yurls pagina te bouwen wat zal gaan over mediawijsheid.

Wat is nou Yurls? Mensen gebruiken Yurls om alle websites rondom een onderwerp samen te bundelen. Yurls is gratis, dus er zijn geen kosten aan verbonden. Vaak heb je binnen een onderzoek o.i.d. verschillende onderwerpen die aan bod komen. Hoe bundel je deze nou zo, dat het makkelijk en overzichtelijk wordt? Yurls is de uitkomst! :-)

Het begin is er! Ik zal de komende weken deze pagina nog meer gaan vullen. Heb je nog tips of andere ideeën, laat het mij weten!

marcneerhof.yurls.net

Geen opmerkingen:

Een reactie posten